A Digiális Témahetet ebben a tanévben a húsz éven át hagyományosan, személyes jelenléttel megrendezett Petőfi-nap (iskolánk névadójának tiszteletére) digitális előkészítésére, támogatására terveztük.
A matematika-informatika munkaközösség összefogott az osztályfőnöki, magyar-történelem és a művészeti munkaközösséggel.
Közvetett cél volt, hogy a már majdnem egy éve elengedhetetlenné vált, a tanulási-tanítási folyamatot hatékonyabbá, de változatosabbá is tevő online alkalmazások, most már nemcsak kipróbálásra, rutinos használatra bíztassanak, hanem összehasonlításra is kerüljenek a tantestület lehető legszélesebb körében, úgy, hogy ez a diákok bevonásával, kérdés-ötleteivel, segítségével, digitális tudásával történjen.
Az eredeti terv az volt, hogy a többségükben már otthon tanuló 8-10. évfolyamosok a különböző tantárgyak óráin előkészített, a tananyaghoz is igazodó digitális munkáit kisebb évfolyamok csoportonként, a jelenléti oktatásban próbálják ki. A kisebbek pedig évfolyamuknak megfelelő vektorgrafikus ábrákat, fotókat készítettek a nagyok munkáihoz. Végül márciusban a központi esemény, a Petőfi nap már minden évfolyamon, még az alsó tagozaton is a digitális térben került megrendezésre az otthontanulás ideje alatt.
Az esemény online térbe helyezése a próba lehetőségét is jelentette: vajon bírja-e az internetes keretrendszer, hogy bizonyos időszakokban mintegy ezer diák és tanár használja.
A lehetőségeket figyelembe véve, azokkal minél jobban élve igyekeztünk:
- iskolánk tanulóival megismertetni Petőfi Sándor életét, aszódi kötődését, a Petőfi-kultusz tovább élését, az 1848-49-es szabadságharc különböző vonatkozásait.
- kihasználni és alkalmazni az online tér előnyeit és a digitális alkalmazások változatos használatát beépíteni a programba (kép-, és videoszerkesztés, digitális rajzolás, szabaduló szoba, detektív játék, mobil applikáció, színes előadások, tanár-diák élő quiz, Petőfi Irodalmi Múzeum - online)
- korszerű, játékos értékelési módokat alkalmazni.
A gyakorlatilag minden osztályt megmozgató programok sokszínűsége a képeken, linkeken követhető tovább.
A 10. osztály megemlékező műsora, saját drónfelvételekkel és szerkesztéssel::